top of page

Utbildning och coaching:

Öka värdet i ert befintliga erbjudande genom att utveckla kundupplevelsen

Öka värdet av det ni redan har
Snacka om smart!

Gör och lär samtidigt

Ta tag i möjligheter att bli ännu bättre för era kunder. Repeat!

Oavsett hur bra era produkter och tjänster är, så är kundernas upplevelse av dem och "allt runtomkring" helt avgörande för hur nöjda de är med att vara kund hos er. 

 

Vi lär er därför hur ni kan lösa viktiga "pain points" som står i vägen för nöjda, återkommande kunder som rekommenderar er. Över tid kommer ni också medvetet kunna skapa "delights" som verkligen stärker kundernas vilja att vända sig till er.

Kanske är det för er, som för många andra - att lite svårare feedback-områden som kräver samarbete mellan olika funktioner ibland trillar mellan stolarna? Och det är inte konstigt. Men det behöver inte vara så. 

Utbildningen är uppdelad i tre steg och görs gärna med team som jobbar med konkreta utvecklingsområden eftersom det ger många fördelar att lära och göra samtidigt. 

Ni får lära er hur ni kan förstå och involvera kunder på ett sätt som gör era lösningar träffsäkra. Ni får också guidning till hur ni kan fånga interna erfarenheter och säkra affärsmässighet och genomförbarhet.

Den här utbildningen passar er som inte bara vill utveckla en specifik produkt, utan också vill

stärka er kompetens och få enkla kärnfulla arbetssätt som är lätta att få till i praktiken.

Utbildningens 3 steg

1
Få en bra start
 

En bra start är helt avgörande för att lyckas lösa en utmaning, inte minst när man ska anamma ett nytt arbetssätt. Vi introducerar en avmystifierad innovationsprocess och pratar bland annat om avgränsningar, hur man skapar ett tryggt och kreativt klimat och det viktiga samspelet mellan olika funktioner för att idéerna ska bli verklighet.

2
Förstå kunden
 

För att lösa rätt problem behöver man stanna ett tag i "problemfasen". Vi går igenom hur man kan sätta fingret på vad man behöver förstå mer om, hur man involverar både kunder, kollegor och andra i praktiken och enkla sätt att strukturera input och dra slutsatser.

3
Skapa och utvärdera lösningar

Ni får lära er hur ni gör lösningsfasen till en viktig del av den kreativa processen. Vi går igenom hur ni kan fånga idéer och input, vad ni behöver utvärdera, hur ni maxar ert lärande under processen och tar det vidare. 

Detta ingår i paketet

Utbildning

3 utbildningstillfällen á ca 3 timmar, på plats eller digitalt. Alla träffar är interaktiva. Vi reflekterar tillsammans runt case och er egen utmaning.

Avmystifierad utvecklingsprocess

Innovativa, agila arbetssätt är per definition inte linjära och lätta att boxa in. Vi ger er en enkel process att utgå från, en god förståelse för kärnan i arbetsättet och en checklista för att få med er det viktiga i varje steg.

Metoder och mallar

Ni får med er en kärnfull verktygslåda med ett urval riktigt användbara metoder och mallar.

Coaching

Vi finns med som ett kvalificerat bollplank längs processen för ni ska komma igång med nya metoder på bästa sätt. Vi bollar era utmaningar både vid utbildningstillfällen och kortare avstämningar däremellan.

Vad ni får med er

Kunskaper och metoder som ni kan använda om och om igen

Framsteg i era aktuella utvecklingsprojekt

Stärkt samarbete och kreativitet

Få fart på utvecklingen av ert kundvärde och se kvittot i resultatet

Vi hjälper företag som ser värdet i att bli bättre för sina kunder varje dag.

Med relevant utveckling som händer. Inte bara snack.

P1050667_edited.jpg
bottom of page